Bij Seghwaert fysiotherapie bieden wij begeleiding bij diverse revalidatietrainingen. Op de Petuniatuin hebben een oefenzaal. Ook maken we gebruik van de oefenzaal bij Basalt revalidatie in Zoetermeer. Wij maken gebruik van los oefenmateriaal en moderne revalidatie fitnessapparatuur. U kunt begeleid worden aan diverse klachten. Bijvoorbeeld voor of na een operatie aan bijvoorbeeld een knie of heup; als u een hart en/of longprobleem heeft; training na covid-19; om herstel bij een blessure te bespoedigen of om de conditie en kracht bij een chronische aandoening te optimaliseren.

Bij de revalidatietraining staat persoonlijke aandacht centraal. U wordt persoonlijk begeleid of traint in een groep tot maximaal 4 personen. Een groepstraining duurt een uur in plaats van een half uur. Per aandoening wordt een specifiek programma aangeboden. Bij etalagebenen is dit bijvoorbeeld looptraining. Bij MS doen is HIIT (hoog intensieve intervaltraining) effectief om vermoeidheid te verminderen en fitheid te verbeteren. Voorafgaand aan de revalidatie worden er samen met u doelen opgesteld om aan te werken. Doelen zouden kunnen zijn:

• Snel en doeltreffend herstel na een blessure of operatie
  • Zo fit en sterk mogelijk een operatie ingaan, dit zorgt voor een sneller herstel na de operatie
  • Het verbeteren van de conditie en spierkracht bij mensen met hart en longaandoeningen of neurologische aandoeningen
  • Minder moeite hebben met activiteiten in het dagelijks leven
  • Mobieler worden

Wilt u revalideren of meer informatie over de mogelijkheden? Aarzel niet om contact op te nemen. U kunt contact opnemen via: 079-341 2906, of vul het contactformulier in, dan nemen wij contact met u op.